Thursday, August 07, 2008

Rakkaus palaa, minä en

Olen noiduttu. Ainakin työkaverini uskovat niin. Ensimmäisenä päivänä lööpeissä joku tilittää EN OLISI HALUNNUT EROTA. Seuraavana päivänä isolla fontilla keltaisella pohjalla lukee NÄIN EROAT OIKEIN! Komantena päivänäkin oli jotain yhtä osuvaa ja nokkelaa. Joku päätti selvitä omin avuin tai jotain. Tänään iltasanomissa esiteltiin suomalaisnaista, joka oli vaipunut koomaan lomamatkallaan ja jonka mies oli hänet kurjasti hylännyt ja luikkinut karkuun. Nauroimme, että tänään en päässyt otsikoihin. Osoitin naisen kuvaa ja sanoin, että se on silti minun kohtaloni, paitsi, etten koskaan pääse naimisiin asti, tietenkään. Sitten, voi luoja että säikähdin, sama uutinen otsikoidaan iltalehdessä ANNA MAKAA KOOMASSA, AVIOMIES HYLKÄSI JULMASTI.

Horoskoopitkin ovat olleet ihan ajan tasalla. Kiitos myötäelämisestä iltapäivälehdille ja muille. Ja jos tämä on teistä kaukaa haettua niin ette halua kuulla muista tielleni pudotelluista merkeistä ja enteistä tänään. (Ei en kuvittele, että ihmiset lukevat tätä sankoin joukoin, olen pienestä asti puhunut ääneen kuvitellulle yleisölle).

Valmistin Milkalle leipä-jugurtti-kahvi-tee-hedelmä-brunssin ja avasimme ikkunoita menneeseen ja tulevaan. Katselimme valokuvia. Sen jälkeen kohtasin sattumalta (kuin taikaiskusta, TAIKA!!) tuttavuuksia menneisyydestä ja ymmärsin, että elämä menee eteen päin, niin se on vaan mennyt aina, vaikka kuinka kipeää olisi tehnyt. Kaikilla pitäisi olla sellainen henkilö, joka tarjoutuu tulemaan viereesi nukkumaan kun sinulla on kaikkein pahin olla ja joka hakee kaupasta puolestasi meetwurstia kun siitä on uupelo ja joka jännittää elämäsi käänteitä puolestasi ja joka ilmoittaa tehneensä aamupuuroa ja kutsuu syömään ja letittää tukkasi. MInä olen kiitollinen Milkasta. Olen kiitollinen kaikista niistä ihanista ystävistä ja ihmisistä joilla olen ympäröity.

Kerkko Koskisen Rakkaus viiltää viiltää minua syvältä. Ihan mahtava levy, miten en ole sitä ennen huomannut?

"Voit huoletta savukkeesi sammuttaa
kyllä helvetistä tulta saa
rakkaus palaa, minä en
Aion olla onnellinen"

Kerkko i hear you, just samat tilanteet päällä nimittäin. (Luin senkin iltapäivälehdestä, Kerkko eroaa. Mietin olisko 14 vuotta paha ikäero, jos kaksi särkynyttä sydäntä löttäytyisivät yhteisestä sopimuksesta yhteen, eikö yhteisymmärrys olisikin hyvä perusta suhteelle? tä?)

Ei tässä mitään hätää ole. Mies on helposti korvattavissa hassulla tanssilla keskellä omaa pientä kotia ruskeassa veluuripuvussa Ben Folds Fiven pianon tahdissa. No..melkeen. Varsinkin sellainen mies, joka harvoin oli läsnä, jos silloinkaan - enemmän poissa.

2 comments:

Mari said...

Voi hitsi, mutta ystävät ja kanelipullat auttaa kyllä. Ei juuri muu sitten, tämmöset tätin lässyttävät kommentit ainakaan.

maidelin said...

Voihan Anna! "Onneksi" jotkin muutkin on "noiduttu". JUST ennen ku luin tän sun bloggauksen,ni valitin taas nuille,ku nään aina kaikkia tulevia juttuja jne. Oikeesti tuntuu monesti,että oon joku ennustajaeukko.Eikä tunnu yhtään kivalta..

Voittaja ei välitä. Eiku.

Eräs ystäväni tapaili Tinder-matchiaan joitain viikkoja jo jokseenkin innoissaan. Lupaavasti alkanut suhde kohtasi päätöksensä, kun Tinder-m...